Seizoensthema

Veilige kerk

Veiligheid is een belangrijk thema, zo ook in de kerk en binnen onze eigen gemeente. De gemeenteleden die leidinggeven dragen de eerste verantwoordelijkheid voor deze veiligheid, maar ook als lid ben je hiervoor verantwoordelijk. Helaas blijkt dit niet altijd vanzelfsprekend. Ook in de kerk komt grensoverschrijdend gedrag en seksueel misbruik voor. Om de veiligheid in onze gemeente te waarborgen is de werkgroep Veilige Kerk aangesteld. Deze werkgroep heeft als doel om bewustwording te creƫren binnen de gemeente omtrent dit thema, te zorgen voor toerusting, zodat er ook tijdige signalering kan plaatsvinden. Het thema Veiligheid zal breed aangepakt worden, aangezien we elkaar ook buiten de kerkmuren tegenkomen. Op deze manier kunnen we leren om signalen te herkennen en (macht)misbruik en geweld bespreekbaar te maken.

Klik hier voor het beleidsdocument “Veilige kerk”.